czwartek, 4 kwietnia 2013

Słów kilka o Traperze

Witam!
Odkąd zacząłem się interesować rowerami marki Romet szczególnie podoba mi się model Traper i to o nim będzie dziś wpis.
2 dni temu, gdy zrobiło się nagle dużo cieplej i nic nie zapowiadało, że następnego dnia znowu będzie syberyjska zima i  spotkałem starszego Pana na blado-błękitnym Traperze 2. Na początku jechał frontem do mnie, więc myślałem, że to zwykły jubilat. Ale gdy skręcił, ujrzałem charakterystyczną traperowską ramę i napis na niej "Traper 2".
Rower był w stanie bardzo dobrym, a w porównaniu do większości spotykanych u mnie egzemplarzy wręcz idealnym! Wszystkie naklejki nienaruszone, na swoim miejscu, bardzo ciekawy kolor (Blady błękit) i kompletne oświetlenie. Faceta nie zatrzymałem, żeby spytać się, czy by nie sprzedał tylko dlatego, bo spieszyłem się do kolegi i byłem już spóźniony.
Pana na Traperze widziałem niedaleko mojego domu, więc miałem nadzieję, że w najbliższych dniach jeszcze go spotkam, bo śnieg nie zacznie znów padać i nie spadnie temperatura. Niestety tak się stało.
Teraz czekam tylko na kolejny, ciepły dzień, w którym będę mógł spotkać Pana (Nazwijmy go Panem X) na swoim Traperze i zaproponować mu odsprzedaż.
Z tego co wiem, to nie jest jednak jedyny Traper w moim mieście. Pamiętam, że podczas ostatniej jesieni, gdy zacząłem się trochę interesować tymi rowerami, na budowę domu na mojej ulicy dojeżdżał jakiś facet właśnie Traperem. Na początku nie wiedziałem, że to Traper, ale gdy zacząłem się tym interesować, nie miałem wątpliwości.
Jednak ten Traper jest w gorszym stanie, niż ten Pana X.

Teraz trochę o samym modelu.

Romet Traper/Traper 2

(Zdjęcie zapożyczone z fpm.onmoto.pl)


Model Traper jest niewielkim rowerem uniwersalnym osadzonym na kołach 24". W zasadzie jest to Jubilat z inną główną rurą ramową. W Traperze jest ona gruba, całkowicie prosta, nieskładana, osadzona pod niewielkim kątem prostopadle do rury podsiodłowej i główki ramy. Traper był nieznacznie dłuższy od Jubilata.
Traper był produkowany w dwóch wersjach. Traper "bez dwójki", od Trapera 2 różnił się przede wszystkim:
  • Bagażnik - W Traperze 2 był identyczny, jak w Jubilatach, a w Traperze 1 prostszy i większy.
  • Siedzenie - W Traperze 2 takie jak na zdjęciu, czyli charakterystyczne dla modeli od połowy lat 70., aż do przełomu lat 80. i 90., natomiast w Traperze 1 takie, jak w Sokołach, Czajkach, Karatach pierwszych Flamingach itp.
  • Sztyca - W "jedynce" bardziej wygięta, tak jak we Flamingach
  • Pompka - W "jedynce" zakładana pod rurą ramową, natomiast w "dwójce" przy rurze podsiodłowej (Tak jak w min. Jubilacie, czy Wigry).
Była także wersja składana - Tramp
Ciekawostką jest, że na bazie dwóch Trampów w zakładach Romet-u w Bydgoszczy opracowano składany tandem na kołach 20" o nazwie Duet.

Jeśli macie jakieś pytania, czy przemyślenia - Piszcie w komentarzach. :)

Pozdrawiam, Squadaquedriver

1 komentarz:

  1. How to Read Baccarat - William Hill
    Baccarat is a card game for the four players, 바카라 사이트 쿠폰 and the game is played with the highest ranking player in the house. The game goes through an

    OdpowiedzUsuń