poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Nowy nabytek Squadaque Drivera - '74 Romet | Universal Sokół-Lux

Witajcie! :)
Dziś zaprezentuję wam mój najnowszy nabytek - Przepiękny Universal na bazie Sokoła-Lux z 1974 roku!
Kupiłem go wczoraj w Rzeszowie, nie pytajcie za ile.
Pojechałem wczoraj wraz z moją kochaną rodzicielką do miasta słynącego z pomnika wielkiej ci... yyy... czynu rewolucyjnego na giełdę staroci. Na samej giełdzie nabyłem jedynie dzwonek rowerowy do Rometa i Smienę 8M.
Gdy wychodziłem, zobaczyłem po drugiej stronie ulicy prześlicznego Universala na bazie Sokoła w idealnym stanie! Zaliczyłem karpika, podszedłem i poczekałem, aż przyjdzie właściciel (Jak się potem okazało też przyjechał na giełdę, pooglądać co sprzedają, a rower nie był na sprzedaż). Właściciel przybył (Po ponad godzinie, przez ten cały czas stałem w upale), ja grzecznie przeprosiłem, przedstawiłem się i wytłumaczyłem się, że jestem miłośnikiem rowerów Romet i bardzo podoba mi się jego egzemplarz. Spytałem też, czy byłaby możliwość sprzedaży. Powiedział, że rowerem jeździ na co dzień, jest niezawodny i raczej nie wyobraża się przesiąść na co innego, ale skoro się tym interesuje, to może mi sprzedać swoje Wigry 2, które zalega mu w garażu. Spisałem adres, za pół godziny byłem już na terenie garaży przy stacji Rzeszów-Staroniwa, gdzie się umówiliśmy. Otworzył garaż i wyjął jasnozielone Wigry 2. Niestety okazało się spawane, więc powiedziałem, że odpada. Miły pan się zastanowił i stwierdził, że jeśli jestem takim pasjonatem, to może mi sprzedać swojego Universala, zamiast spawanego Wigry 2, bo wie, że będę o niego dbał i mi długo posłuży. Zapewniłem, że tak będzie, dobiliśmy targu.
Tym sposobem stałem się posiadaczem tego przepięknego egzemplarza.
Rower ma m.in fabryczne:
-Oryginalny tylni hamulec szczękowy (Niespotykane w "krajowych" wersjach, na zdjęciach nie jest zamontowany)
-Oryginalne trzy przerzutki Shimano w piaście (Również niespotykane w "krajowych" egzemplarzach
-Oryginalne opony Stomil Antilope whitewall
-Bardzo rzadkie już, oryginalne siedzenie starego typu z małą narzędziówką.
-Białe linki
-Metaliczny lakier
-Wszystkie oryginalne naklejki
Wszystko w tym rowerze jest oryginalne, zamontowane fabrycznie. Takim właśnie wyposażeniem, jak powyższe cechowały się wersje "lux" i eksportowe "Universal".
Ponadto Pan dorzucił mi do roweru oryginalny, nieużywany pokrowiec na rower.
Wczoraj Sokołem wybrałem się na przejażdżkę ok. 40 km, przez całą tą drogę rower mnie nie zawiódł, jedzie się naprawdę świetnie! Nie ma porównania do mojego chińczyka. Rower gna do przodu, aż miło, siedzi się bardzo wygodnie. :)
Do pełni oryginału brakuje mu jedynie oświetlenia (Tylną lampkę mam, dostałem kiedyś za darmo), pompki, oraz odblasku z tyłu.

Teraz łapcie zdjęcia:










I chyba najładniejsze zdjęcie:




Jak Wam się podoba?


____________________________________
Facebook.com/Wigry3 - Odzież i gadżety inspirowane składakami!

2 komentarze:

  1. Witam, ostatnio załatwiłem koledze Rometa Sokoła-Lux oryginalny w kolorze brąz metalik ze wszystkimi nalepkami itp, itd z pięknie działającą piastą Shimano z 73 roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam zamieniłem się na niebieskiego sokoła lux z 74 r w 100% oryginalny po oponach siodełku i pedałach widać że był mało używany jak nowy biegi pięknie działają teraz tylko nie wiem czy go odnawiać czy lepiej zostawic wszystko w oryginale ?

    OdpowiedzUsuń